Reportáž 27/07/2023

Program Laskavý šálek

Společnost Tchibo již pět let pomáhá sociálním kavárnám s kávovým a prodejním know-how. Doposud vše probíhalo přímo v prostředí sociálních kaváren, kde zaměstnanci obchodů Tchibo předávali své znalosti i praktické tipy jejich klientům s různými hendikepy. Letos poprvé si klienti v rámci druhého, nadstavbového, modulu vyzkoušeli stáž přímo v obchodech Tchibo, tedy v reálném obchodním prostředí. Měli možnost seznámit se s fungováním obchodu na všech úrovních a zakusit jeho běžný provoz v plné zátěži.

Tchibo aneb Jak Laskavý šálek učí plavat klienty sociálních kaváren v prodejním provozu
Tchibo aneb Jak Laskavý šálek učí plavat klienty sociálních kaváren v prodejním provozu | foto:https://tchiboblog.cz/

Komu pomáhá Laskavý šálek?

Partnery společnosti Tchibo v této oblasti jsou sociální kavárny, které zaměstnávají klienty s různými hendikepy a snaží se o jejich návrat do normálního života a pracovního prostředí. Pro ně Tchibo v rámci programu Laskavý šálek připravuje workshopy, na nichž je zaměstnanci firmy (kávoví experti a interní trenérky) proškolují ve znalostech a přípravě kávy, komunikaci se zákazníky nebo doplňkovém prodeji. Každý workshop je šitý na míru, je interaktivní a postavený především na praktických ukázkách a tipech. Sociálním kavárnám je program poskytován zcela zdarma a bez ohledu na to, jakou značku kávy používají. Ročně je proškoleno kolem 80 klientů a zaměstnanců sociálních kaváren, kteří si tak zlepšují své vyhlídky na uplatnění na pracovním trhu.

Klienti sociálních kaváren přijali novou výzvu.

V letošním roce byl program Laskavý šálek doplněn o nový modul pro pokročilé – stáž pro klienty sociálních kaváren přímo v obchodech Tchibo. Cílem je nabídnout jim zkušenost a zážitek v reálném prostředí a posunout je o další stupínek blíže k návratu do normálního života a pracovního prostředí.

„Naši se na tuhle stáž moc těšili, i když samozřejmě nervózní byli. Bojí se totiž vystoupit z komfortní zóny, jsou zvyklí být schovaní za barem naší kavárny, kde se cítí bezpečně. Zde v Tchibo byli vypuštěni do společnosti, mezi lidi. Což je ale samozřejmě dobře, taková zkušenost je potřeba,“ potvrzuje Dana Růžičková, provozní manažerka Centra sociální rehabilitace Náruč, kavárna Modrý domeček.

V průběhu letních měsíců probíhají stáže ve třech obchodech Tchibo (v Praze v OC Atrium Flora a Centru Novodvorská Plaza a v Olomouci v OC Šantovka), a to pro sociální kavárny Modrý domeček z Řevnic, Ta kavárnu z Prahy 4 a Anima Vivu z Opavy. Klienti mají možnost seznámit se s fungováním obchodu Tchibo v plné šíři, tedy nejen za kávovým barem, ale i na prodejní ploše nebo v zázemí, a to za plného provozu.

Více informací: ceske noviny/zprávy/ a tchiboblog.cz/rozhovor-laskavy-salek

Sestavila: Pavlína Herynková

Metodika Ergoprogress

„Inovativní návod, jak provozovat efektivní integrační sociální podnik segmentu osob se zdravotním postižením."