Vznikají spojením know-how tří subjektů, které jsou špičkami ve svém oboru. Pražský Maturus vytvořil etiketu, Pro-Charita z Červeného Kostelce se postarala o výrobu produktu a prosečský Ergotep zařídil zařazení produktu do prodejní sítě po obchodní stránce. „Vzájemně využívat a vytěžovat služby mezi sociálními podniky by mělo být přirozenou snahou a násobením přínosného efektu sociálního podnikání,” nechal se slyšet generální ředitel Ergotepu Jiří Černý.
„Tento nápoj vyšel z našich dlouhodobých úvah s pány Herynkem a Černým z Ergotepu. Rádi bychom novou značku Cheer Up nabídli do sítě TESCOMA,” řekl obchodní ředitel Pro-Charity Michal Krejčí.
Zástupci Ergotepu se s podnikem Pro-Charitu potkali v projektu Ergoprogress. Díky tomu, že se ve všem snaží podporovat a propojovat, vznikla myšlenka využít pro prodej sirupů síť Prodejních center TESCOMA provozovanou Ergotepem. „Bylo potřeba na stávající top kvalitní produkt vytvořit nový brand, a tak vznikl Cheer Up z dílny Maturus. Myslím si, že je to velmi povedené,” konstatoval Černý.
Cheer Up v překladu znamená hlavu vzhůru a slogan má mimo jiné za úkol povzbudit lidi s hendikepem na další životní cestě a současně také poukázat na to, že produkt má sociální přidanou hodnotu. „Význam těch dvou slov nemusím ani vysvětlovat, to je zřejmé. Myslíme si také, že je důležité mít zdravé sebevědomí v oblasti sociálního podnikání a vedení hendikepovaných v práci. Je to moderní, fresh a fun pojetí mířené na mladou generaci a moderně uvažující klientelu v TESCOMĚ,” dodal k výrobku Krejčí.
Sirupy Cheer Up jsou vyrobené pouze z přírodních surovin, bez konzervantů, éček a náhražek. „A také jsou v obalech, které správně pasují k designu TESCOMY a jsou především doplňkem k prodávaným výrobníkům sody a limonád,” přiblížil další detaily Černý.
Sirupy o objemu 250 mililitrů budou k dostání v několika příchutích - bezový, zázvorový, meduňka s dobromyslí, mateřídouška a jitrocelový s mátou. Do prodeje zatím míří v síti Prodejních center TESCOMA v Plzni, Ostravě, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci a Proseči.
Pražské grafické studio Maturus dlouhodobě figuruje na poli grafických prací a mezi svými zaměstnanci má lidi převážně na vozíčku. Sociální podnik Pro-Charitu se věnuje výrobě sirupů a pomáhá vrátit do života lidi, kteří mají různé potíže fyzického rázu. Družstvo invalidů Ergotep se specializuje na zaměstnávání OZP a spolupracuje s velkými firmami TESCOMA, Hamé, Vileda, jimž zařizuje distribuci výrobků k zákazníkům a bankou ČSOB, pro niž zpracovává bankovní doklady.